torsdag 11 januari 2007

Lunch med Peter MacKay

På Riksdagen nu efter lunchen med Kanadas utrikesminister Peter MacKay. En förhållandevis ung minister, 41 år, som verkligen imponerade. Trevlig, intresserad och verkade mycket målinriktad. Med på lunchen deltog också flera andra intressanta personer som Göran Lennmarker, moderaternas gruppledare i utriksutskottet, Folkpartiets Birgitta Ohlsson, Kanadas ambassadör Lorenz Fiedlaender, Sveriges Kanada-ambassadör Ingrid Iremark mfl. Själv talade jag mest med MacKays kommunikationschef Daniel Douglas som gav en bild över hur de arbetar med att kommunicera ut den nya regeringens politik. Utan tvekan fanns det flera paralleller att dra till den svenska regeringens kommunikation.

MacKay hade bye the way ett visitkort som var såååå pc: det hade blindskrift! Snacka om att vara progessiv:-)

Ambassadör Iremark berättade att familjens "fasta adress" i Sverige var Gävle vilket jag inte visste. Huset ligger dessutom i den valkrets där jag fick flesta personkryss i valet men det var mest ett sido-ego-spår:-)

Nu ska jag till Pronto och hälsa på. Ett företag som jag grundade tillsammans med Gabriel Sundqvist år 2003 men sålde i samband med att riksdagsuppdraget knackade på dörren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena på dig Tomas!

Jaså du har startat en ny blogg :-)
Nu är jag så avensjuk på dig. Hatar att vara 17 år och inte kunna göra något :-(

Hoppas att man får följa med på något sånt när man kommer ner till dig och Margareta :-)

Höres

Linus