torsdag 25 januari 2007

Anna på besök

Min kära riksdags- och utskottskollega Anna König Jerlmyr ser ni på bild ovan. Hon passade på att besöka mitt kontor för att bl a utbilda mig om hur publicering av bilder från mobilen fungerar:-) Stort tack, Anna!
Idag har jag fått en hel del reaktioner på mitt svar på Vänsterpartiets begäran om särskild debatt i kammaren om a-kassan. Från partivänner blev det ros och från opposition blev det ris. Med andra ord landade jag rätt! Har även hunnit med att träffa två lobbyister för möte, bli intervjuad av SSU:s webbradio om a-kassan samt att bli klar med en enkel fråga till kulturminstern. Återkommer med frågan jag vill ha upp på kulturminsterns agenda...
Förresten! Igår hade jag besök av ett nykläckt moderat oppositionsråd från Ljusdal som heter Stefan Andersson. Han är ett exempel på en ny lysande kraft i vårt län. Ung, framåt och beredd att lyfta oppositionspolitiken i Ljusdal. Det lyft han och många andra bidrog med i valet för moderaterna i Ljusdals kommun bådar gott:-)

Inga kommentarer: