lördag 27 januari 2007

Hett att vara borgerlig feminist




På bilden ovan blir min moderata riksdagskollega Christian Holm intervjuad om jämställdhet av Ukrainsk TV. Hur gick det till? Jo, det var i samband med att jag och Christian åkte som Sveriges representanter till en jämställdhetskonferens i Kiev i slutet av förra året. Att två ungdomderater kunde hålla två brinnande tal för jämställdheten i Europa tillhör kanske inte vad som förväntas vilket gav en del roliga reaktioner. Det finns en del kvar att göra på agendan för ett mer jämställt Sverige men jag vill inte sälla mig till skaran som kommer ut som feminist. Om jag gjorde det kanske jag skulle bli lika het som vår finansminister är just nu...åtminstone hos borgerliga feminister:-) Enligt ett rykte som går på riksdagen ska ett flertal borgerliga feminister tydligen vara helt till sig efter att han kom ut som feminist när en sammanställning över regeringsmedlemmarnas etikett i frågan redovisades av Svenskan för ett tag sen.

Inga kommentarer: