lördag 27 januari 2007

Hillary for president?

Amerikansk politik och i synnerhet deras valkampanmjer är något som vuxit till ett stort privat intresse de senaste åren. Just nu hänger jag rätt mycket på Hillary Clintons kampanjsite som är riktigt bra. Den bjuder bland annat på streamade videosändningar, till exempel på när hennes kandidatur blev officiell med "I´m in".

Huruvida Hillary blir vald eller inte är verkligen för tidigt att spekulera i. De med stor kunskap om amerikansk politik tror inte att hon håller hela vägen men samtidigt ger undersökningar henne ett bra utgångsläge.

Själv avser jag vänta på att fler kandidater kommer upp på banan innan jag gör mitt eget obetydelsefulla val. Vad rebublikanerna ska skaka fram för att mota bort en demokratisk seger är mycket oklart idag. I tidigare val har jag valt att landa stöd för republikanska kandidater men denna gång är det inte givet.

Inga kommentarer: