söndag 4 februari 2007

Regionkonferens

Efter Riksdagsinternatet blev det äntligen hemresa till Gävle i fredags. På kvällen träffade jag minglande moderater från sju län på CH. Jag blir så stolt när jag hör hur våra kommunal- och landstingspolitiker driver på för att de statsbidrag som alliansregeringen bidrar med verkligen skall resultera i en utveckling av skolan, sjukvården och äldre omsorgen. Visserligen sitter vi fortfarande i opposition på några orter och regioner men visst går det att skjuta sossarna framför sig iaf.

På lördagen var det regionskonferens och då kom ett flertal av våra främsta företrädare för att utbilda inom ett flertal politiska områden. Statsministern inledde dagen och därefter följde seminarier. Tyvärr fick jag kasta mig iväg från konferensen och åka till Stockholm igen för ett möte på eftermiddag. Hade planerat att bara ta det lugnt på kvällen men ibland styr man inte över sin agenda (känns mer och mer så nu förtiden...).

Inga kommentarer: