tisdag 20 februari 2007

Signalspanning, Ansvarsutredning och PrisXtra




Idag hade vi en ovanligt lång riksdagsgrupp på grund av två mycket intressanta ämnen. Försvarsminister Mikael Odenberg presenterade huvuddragen i den kommande propositionen om signalspaning och därefter inleddes givetvis en lång diskussion. Jag har en del invändningar gällande integritetsaspekten men förslaget har blivit bättre under processens gång. Därefter var det dags för Carl Cederschiöld att berätta om Ansvarskommitténs arbete och även om frågorna givetvis var lika många så valde de flesta att avstå med frågorna med tanke på hur försenade vi redan var.

Direkt efter riksdagsgruppen åkte jag till PrisXtra för veckoinhandling av mat. Många vuxenpoäng, eller hur? En som också samlade vuxenpoäng var Fredrik som jag sprang på i entrén. Att en statsminister handlar mat på PrisXtra gav givetvis en hel del blickar och då menar jag inte bara från undertecknad :-)

Imorgon är det en dag fylld med fasta tider. Börjar med frukostmöte med vår integrationsminister Nyamko Sabuni, fortsätter med internt möte med rd-ledamöter, sedan integrationsdebatt i kammaren, sedan votering och avslutar dagen med möte med Svensk-Ukrainska Parlamentarikerförbundet alt. innebandyträning. Det blir en dag när mailboxen blir full igen befarar jag...

Inga kommentarer: