onsdag 28 februari 2007

Nervöst i kammaren




Så var ännu en dag slut. Började med att spendera hela förmiddagen med Totto på arbetsmarknadsdepartementet. Fick mycket intressant information, framför allt gällande Jobb- och utvecklingsgarantin som jag har ansvar för från (m) när den ska behandlas i Riksdagen.

Fortsatte sedan till Riksdagen där vi från Svensk-Kanadensiska Parlamentarikerförbundet hade medlemsvärvarkampanj. Hela fem nya riksdagsledamöter valde att gå med! Välkomna.

Sedan fick jag två timmar på arbetsrummet då jag passade på att skriva två debattartiklar. Har skickat iväg dem på "remiss" nu till ett antal kloka personer som får bedöma om de är för djärva...

Vid voteringen kl. 16 idag (bilden) blev det ovanligt skakigt. Vid en omröstning blev det endast 148-147 till alliansens fördel pga av att flera allians-ledamöter uppenbarligen inte röstade. Det var faktiskt olika siffror vid varje omröstning vilket är ovanligt. Det var rätt pinsamt och sossarna såg ovanligt pigga ut:-)

Efter votering började jag beta av mail och gå igenom post. Sedan var det dags för veckans motionspass, dvs innebandy. Känner att jag börjar få upp konditionen nu faktiskt. Kanske ska sluta feströka? Nej, lite kul kan jag väl få ha:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror du kan ha kul utan att feströka :)