torsdag 22 mars 2007

Sevilla 2

Våren har definitivt kommit till Sevilla. Så underbart! Varmt och skönt. Hoppas att våren snart gör entré i Sverige också.

Idag har jag haft möte med politiker och tjänstemän från USA och ska snart på middag med övriga konferensdeltagare. Under morgondagen kommer vi att diskutera invandringens betydelse för länders utveckling men också de utmaningar och möjligheter som främst mottagarländerna ställs inför. Jag ser särskilt fram emot att samtala med politiker från Spanien där en ökad arbetskraftsinvandring varit och är avgörande för deras tillväxt. Vi kommer också att adressera vad terror-attackerna fått och kommer att få för effekt på migrationspolitiken. Egentligen handlar det om balansen mellan den enskildes rättigheter och länders säkerhet.

Lördagen är fokuserad till integration och där tror jag att särskilt Kanada kommer ha mycket att tillföra. Från svensk del är vi knappast bäst i klassen på detta område så förhoppningsvis får jag flera antal goda exempel att föra upp på hemmaplan sedan.

I övrigt har propositionen för Jobb- och utvecklingsgarantin kommit idag vilket inneburit en del media-jobb på distans. För mer info se www.regeringen.se

Tyvärr är det något fel på min telefon, eller min teknik-kunskap, så jag har inte lyckats ladda upp några bilder än...ska försöka igen imorgon...

1 kommentar:

Linus E. Ohlson sa...

Tjena Tomas!

Skulle villa ligga på stranden där nere :-) Det är så trist här hemma.

Du får nog sitta i mobilskolan XD

L. E. Ohlson