lördag 3 mars 2007

Flygresan till Skåneland




I morse satte jag mig på flyg till Köpenhamn för att därefter ta Öresundståget för att tala i Svalöv. Flygresan blev supertrevlig eftersom både Tove Lifvendahl och Gabriel Sundqvist var med på samma flyg. Vi tre jobbade ihop på MUF:s centrala kansli åren 200-2002 när jag var generalsekreterare, Tove ordförande och Gabriel politisk rådgivare. Sedan har ju jag och Gabriel också ägt Pronto ihop innan det blev Riksdagen för mig. Det var så kul att ses igen! Tove är numera kommunikationschef för Svenskt Näringsliv och Gabriel kör vidare med Pronto. De är båda två personer med stark drivkraft som jag saknar i politken. En vacker dag hoppas jag att de kommer tillbaka igen.

I Svalöv talade jag om arbetsmarknadspolitiken inför frågavisa Skånemoderater (bilden). Flera goda idéer kom upp på hur vi kan minska regelkrånglet för småföretagare som jag nu lovat att skicka vidare in till de olika departementen - i synnerhet till Mauds gäng! Sitter just på tåg och kommer precis att hinna till Melodifestivalens "Andra chansen". Har ingen direkt favorit ikväll men jag tycker nog att Jessica Anderssons låt håller fast det blir väl Uggla som tar storslam antar jag...

Inga kommentarer: