måndag 19 mars 2007

Mona ger ett ytligt intryck

Jag har hela tiden sagt att det är viktigt att inte underskatta Mona Sahlin men kanske har min oro varit överdriven. Igår bänkade jag mig för att se henne i SVT:s Agenda och det var inte imponerande. Hon berör endast ytan av samhällsproblemen och ger ett rätt osäkert intryck. Inga tydliga besked på något politiskt område. Visst ska väl även hon ges tid att visa åt vilket håll hon vill föra socialdemokratin men nog borde hon väl utnyttjat starten bättre?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört att Mona Sahlin har väldiga problem med Ulrika Messings relation till Torsten Jansson "New Wave Group". Jag tror att socialdemokraternas partitopp mer och mer kommer att likna "Desperate Housewives". Mycket intressant!!!
/Digger

The Harbinger sa...

Do not underestimate her! She grew up in politics, and she was trained and educated as a politician by one of Sweden's shrewdest, most cunning politicians: Mr. Ingvar Carlsson. She is far more experienced and tactically skilled than she gives away. Add her crazed leftist radical ideas to it, and you have a recipe for disaster after 2010.