tisdag 13 mars 2007

Hur ser ditt Sverige ut?




Idag har jag inlett moderaternas vårkampanj ”Hur ser ditt Sverige ut?” som bland annat Gefle Dagblad rapporterar om. Syftet med vårkampanjen är att visa att vi även efter valet är intresserade av samhällsproblemen och hur människor uppfattar dem. Vi ska vara ett lyssnande och nyfiket parti som söker samtal och dialog med väljarna även i mellanvalsperioden. Själv har jag idag besökt Arbetsmiljöverket i Gävle, Högskolan i Gävle och företaget Itell i Hofors (bilden). Itell är ett mycket spännande företag som gav beskedet att de vill anställa cirka 40 personer ytterligare vilket självfallet betyder mycket för en kommun som Hofors. De gav mig även en konkret idé som de vill att jag driver med anledning av mat på jobbet. Itell vill bygga en egen restaurang för att bland annat kostnadsfritt ge personalen bra mat men med dagens regler skulle de i sådana fall drabbas av en beskattning. Kanske är det dags att överväga om en sådan verksamhet från företag snarare skulle välkomnas istället för att motarbetas? Att fler äter sund mat och att företag tar hand om sina anställda låter rätt bra i mina öron i alla fall.

Jag avslutade dagen med att tala på den moderata partiföreningen i Torsåker-Hofors årsmöte där diskussionerna blev rätt heta faktiskt. Föreningen valde även en ny ordförande i form av den engagerade Ziita Eriksson som jag tror är ett framtidsnamn att räkna med. Stort lycka till, Ziita!

Avslutningsvis kan jag konstatera att min debattartikel om Sverigedemokraternas framväxt i Gävleborg blivit publicerad i de flesta av länets tidningar. Att stoppa Sd:s framväxt är en uppgift som jag tar på stort allvar under denna mandatperiod och min förhoppning är att fler politiker i länet gör detsamma. Sd:s stolar ska efter valet 2010 flyttas ut ur fullmäktigesalarna i Gävle, Bollnäs och Nordanstig.

Inga kommentarer: