söndag 28 oktober 2007

Lördag

Lördagen blev en speciell dag på flera sätt. Att jag skulle delta i debatten om könsneutrala äktenskap var givet. Att jag skulle personifiera frågan genom att uppmana stämman att även ge mig möjlighet att gifta mig i framtiden bara hände.

Jag har tidigare alltid medialt hållt min sexuella läggning privat men när jag talade om frågan så bara kom det. Det blev iaf riktigt bra och tog dessutom bra skruv medialt.

När vi med stor majoritet röstade igenom förslaget så blev jag så stolt. Över mitt parti. Mina partivänner. Och mig själv.

2 kommentarer:

Niklas Larsson sa...

Grattis till ett bra beslut och det var verkligen kul att du har kommit ut nu =) Ha det fint!

Hälsningar Niklas

Anonym sa...

Du gjorde bort dig på stämman.
Du kanske inte har hört de mindre smickrande kommentarerna om ditt "utspel" ....?