fredag 12 oktober 2007

I like Ljusdal



Idag har jag spenderat dagen i Ljusdal tillsammans med oppositionsrådet Stefan Andersson (m) och kommunpolitikern Lena Andersson (m). Vi inledde dagen med att besöka Freinetgymnasiet och fortsatte sedan till Utvecklingscentrum. På Utvecklingscentrum blev det även möte med elever som gick samhällskunskap och de gav regeringen både ris och ros. Förhoppningsvis bidrog besöket till att det blir mer rosor framöver.

Lunch intog vi på Rotary där jag också höll ett tal om arbetet i Riksdagen samt om vårt arbete med att gå från utanförskap till full sysselsättning. Gjorde en intervju med Ljusdals-Posten och talade då främst om att vi avser öppna upp för nystartsjobben även i offentlig sektor. Det är viktigt att långtidsarbetslösa kvinnor nu ges en bättre chans till jobb och det budskapet tog jag även med mig till arbetsförmedlingen. På arbetsförmedlingen blev det samtal med flera handledare om både genomförda och kommande förändringar av arbetsmarknadspolitiken. Avslutade dagen med att besöka det nystartade företaget Ringbolaget där unga försäljare berättade om sina erfarenheter av att söka det ”första jobbet”.

Sammantaget har jag fått flera goda idéer att ta med till Riksdagen och framför allt fått flera glada tillrop vilket värmer. Ljusdal är alltid trevligt och Lena och Stefan är två lokala kanonmoderater. Tack för allt och trevlig helg!

Inga kommentarer: