fredag 4 maj 2007

Spel i London



Nu är jag precis hemkommen från min resa till London där jag under tre dagar studerat Storbritanens spellagstiftning tillsammans med Folkpartiets Camilla Lindberg. Vi har mött representanter från privata spelbolag (Unibet, Ladbrokes och Betfair), The Gambling Commission och European Gaming & Betting Association. Det vi främst valde att fokusera på var hur omregleringen i Storbritanien kunde genomföras för att bättre skydda utsatta grupper från spelande samt hur licenssystemet är uppbyggt.

Jag har blivit stärkt i min övertygelse om att en omreglering av svensk spellagstiftning främst ska ha som utgångspunkt att bli en social reform. Sverige ska givetvis hitta en egen modell men att blicka på Storbritanien är inte fel. Nedan finner ni några bilder från resan.

Idag har jag också uttalat mig i SVT ABC 19.10-sändning om Svenska Spels Jack Vegas-maskiner. Se inslaget på följande länk.

Inga kommentarer: