tisdag 6 november 2007

Bryssel



Mötet med EPP-arbetsgruppen var mer intressant än jag förväntat mig. Dagen inleddes faktiskt med att vi diskuterade spelpolitik, ett ämne jag behärskar väl, så det blev en bra start. Diskussionerna fortsatte sedan om den ökade handeln från statsägda fonder och därefter om de europeiska bankernas roll i tider av finansoro. Tyvärr kan jag inte återge särskilt mycket från diskussionerna, eftersom de är en del av ett kommande resolutioner från EPP, men när allt är klart så lovar jag att presentera det:-)

Dagen avslutades med att vi planerade nästa år där tre möten nu är inplanerade. Vet ej om jag ska ersätta Totto (arbetsmarknadsministern), på samtliga möten men jag gör det gärna. Att få träffa europeiska partivänner ger alltid nya uppslag och det behövs till den vision vi ska presentera för väljarna 2010.

Inga kommentarer: