torsdag 8 januari 2009

Dags att återvända till verkligheten

Jag har inte bloggat på över en vecka och det har varit så skönt. Egentligen är inte bloggen så krävande men det visar att jag verkligen försökt vara ledig. Jag har hunnit med att umgås med min familj och vänner. Gått på stan utan att ha en färdig lista med allt som måste bli klart innan det stänger. Fixat med lägenheten och äntligen köpt gardiner vilket varit ett dåligt samvete i cirka två år...

När jag till slut kom ned i tempo så innebar det givetivs att jag blev sjuk. Har nu spenderat tre dagar utan kontakt med omvärlden men jag har faktiskt fått en hel del gjort. Alla mail är besvarade, min ring-lista är klar, möten för januari och februari är inbokade osv. Hann även med att producerade tre debattartiklar igår som bara inväntar publicering. Kanske är jag lite konstig men jag mår alltid bra när jag vet att debattartiklar är på gång. Ungefär som att de ligger och puttrar...att de snart är klara...

Idag ska jag även debattera samhällsklyftor med vänsterpartiets Kalle Larsson i Studio 1 så för tillfället dricker jag rejält med te för att min röst skall bära. Med andra ord har jag sakta men säkert börjat återvända till verkligheten och det känns helt ok.

Inga kommentarer: