torsdag 18 december 2008

Tillsägelse av talmannen?



Idag lämnade jag kavajen i lägenheten och tänkte inte på att vi hade två voteringar. Det är nämligen kavaj-tvång i kammaren, eller det anses i alla fall som en gemensam klädkod för manliga ledamöter. Jag kom det på väg till morgon-voteringen men tänkte att det var lugnt. Smyger och röstar lite snabbt resonerade jag. Men jag hade också glömt att ett av de betänkanden som det skulle röstas om var från mitt utskott. Det innebar att jag behövde ställa upp mig upp för att visa andra borgerliga ledamöter hur de skulle rösta. Simsala bim så stod det klart att jag inte hade någon kavaj på mig och min centerkollega Fredrick Federley var inte sen att påpeka det i ett sms. Han åkte dit för ett par veckor sedan och fick då en tillsägelse av talmansstaben. Så nu väntar jag och väntar på att det ska ringa i telefonen eller plinga till i mailboxen...

Inga kommentarer: