torsdag 18 december 2008

Riksdagsdebatt



Igår debatterade jag arbetsmarknadspolitik i kammaren och det gick bra. Jag försökte locka upp vänsterpartiets Josefin Brink, oppositionen bästa debattör, men avstod tyvärr. Men två sossar och miljöpartist högg på betet. Detta var den sista debatten som oppositionen kan smita undan med att ge olika besked. Framöver kommer vi att kräva dem på gemensamma besked friår, a-kassa, arbetsförmedling och kompletterande aktörer, arbetsgivaravgifter, jobbavdrag, undantag i turordningsregler för småföretag osv. Det ser jag fram emot:-)

En fantastisk bra tjänst som riksdagen.se erbjuder är att se på debatterna i efter hand. Lika bra att erkänna att jag faktiskt är så ego att jag rätt ofta tittar på dem. Ger en bra känsla för om det fungerade och vad som kan förbättras. För egen el måste jag träna in att sluta svara på alla frågor som kommer upp i replikskifte. Fokusera på vårt huvudbudskap, inte deras.

1 kommentar:

Rasmus Ling sa...

Jag måste säga att jag uppskattar debattörer som svarar på frågor. Det gör att lyssnare tar en på allvar, vilket gör att ens eget budskap går fram bättre.