onsdag 17 september 2008

Lurade en kollega

Efter riksdagens öppnande igår blev det tyvärr för mycket jobb att hantera så jag skippade kvällen på konserthuset. 300 mail, en rejäl posthög och flera tunga ärenden på arbetsmarknadsutskottet idag försåg mig med jobb:-)

Idag har jag sprungit mellan möten men hann med en riktigt trevlig överraskningslunch. Min kollega Margareta B Kjellin har nyligen fyllt 60 år och vi var ett gäng som ville fira henne. Vi bestämde oss för en lunch med lite champgne som guldkant.

Men hur fick vi dit henne? Jo, jag sa till henne att DN ville göra en intervju med henne och mig. Journalisten sades vara intressad av allt vi åstadkommit på kort tid i riksdagen och vem kan inte stämma in i det?:-) Hon svalde det med hull och hår och idag så traskade vi iväg till Pontus by the Sea för DN-intervjun. Men där väntade ingen journalist utan något mycket trevligare i form av några vänner som sade: Grattis Maggan!

Inga kommentarer: