tisdag 10 juli 2007

Till Slovenien

Jag har blivit antagen till Atlantic Brückes "The European Young Leaders 2007" som är ett internationellt nätverk för framtida ledare. Imorgon onsdag reser jag därför till Kranj, Slovenien, där 50 stycken utvalda personer mellan 28-35 år från 25 länder samlas. Under konferensen kommer vi bland annat att diskutera EU:s framtida konstitution samt hur villkoren för så kallade "superstater" som USA, Ryssland och Kina kommer att förändras framöver. Från Sverige förra året blev miljöpartiets Gustav Fridolin och Prime PR:s Thomas Idergard uttagen till nätverket. I år blev det undertecknad och Timbros VD Maria Rankka.

Det ska bli oerhört intressant att samtala och knyta kontakter med så många spännande personer! Tyvärr kommer det att bli svårt med bloggande från konferensen men jag ska göra mitt bästa. Programmet är stentufft och jag är tillbaka i Sverige igen på söndag kväll.

Inga kommentarer: