torsdag 2 september 2010

Tack Söderhamn!




Idag reste vi upp till Söderhamn. Först träffade jag den drivna företagaren Patrik Norgren på Norscand som berättade om sin verksamhet och hur han har byggt upp sitt företag från grunden. Han visade ett stort engagemang och det bådar gott för fler jobb i Söderhamn.

Sedan åt vi lunch på CFL med många trevliga Moderata medlemmar.

Efter lunchen blev det ett besök hos RSMH (Riksförbundet för Social och Mental Hälsa), där distriktsordföranden berättade om deras verksamhet. De utför ett viktigt arbete för att hjälpa människor med psykisk ohälsa till ett bättre liv.

Efter detta begav vi oss till valstugan nere på stan och träffade de moderata valarbetarna. De berättade att stämningen i Söderhamn kändes ovanligt bra, vilket bekräftar bilden från övriga länet. Gävleborg kommer att målas blått efter detta val, tro mig!

Sedan begav vi oss ut i Söderhamns bostadsområden och delade ut moderat material i brevlådor.

Under dagen hann jag även med en kort intervju med Söderhamns-Kuriren och lyfter då upp hur integrationspolitiken behöver förbättras. En kortare artikel är redan upplagd här.

Sammantaget en riktigt bra dag. Imorgon bär det av till Skåne för bussturné, då hoppas jag även hinna med att göra en del reklam för mitt upprop för ett bättre företagsklimat, flerjobb.se, som jag hoppas att ni följer löpande.

Inga kommentarer: