tisdag 29 april 2008

Många korta resor

Kom tillbaka från Barcelona i söndags kväll. Har haft mycket intressanta dagar och känner mig nöjd med resan. Ett minus är dock att jag kommer efter med arbetet här hemma så nu är full fart.

Igår körde jag först en presskonferens tillsammans med de övriga borgerliga föreningsordförandena i Gävle. Vi berättade om att vi kommmer att fördjupa vårt samarbete och att vi dessutom kommer att genomföra en gemensam aktion på 1 maj mot vänstermajoritetetens neddragningar inom missbrukarvården. Sedan bar det vidare till Avesta för att presentera regeringens arbetsmarknadspolitik. Efter Avesta reste jag till Stockholm och spenderade sen kväll åt att läsa igenom ett nytt betänkande om a-kassan. Idag har det varit möten på arbetsmarknadsdepartementet och snart åker jag vidare till Gävle för styrelsemöte. Imorgon väntar nya möten i Stockholm. På torsdag är det först kampanj tillsammans med den lokala alliansen och sedan reser jag ned till Göteborg för att medverka i SVT Debatt kl. 22.00. På fredagen väntar tidigt flyg för att hinna till radiodebatt i Ljusdal vid lunch. Det blir en hel del resa nu och jag är väldigt tacksam över att datorer är bärbara...

1 kommentar:

Anonym sa...

Med tanke på ditt schema så är jag sjukt stolt över att du har tid med oss i lilla Gävle. Du brinner för din sak och det smittar av sig. Vi är lyckligt lottade som har dig:) Vi får liksom ha delad vårdnad med riksdagen, inte så dumt.
MVH
Maria Bjerkheden